h1

Jorden drömmer om sig själv och skärmar av en liten liten del av drömmen, och den delen kallar jag för Jag

augusti 16, 2017

Imorgon, på torsdagen 16 augusti 2017, så kanske vi ses. Jag kommer nämligen att hålla en föreläsning då, för första gången på länge. Jag och livet, jag och ADHD. Det skall alltsammans handla om. Mänsklig skillnad i praktiken, livets evinnerliga krånglabilitet, själen som är kroppens fängelse. Även om vi inbillar oss att det är tvärtom.

Således, allt enligt arrangörens hemsida:

Är du också trött på dammiga fördomar och stigma kring psykisk ohälsa? (SE)

Föreläsning av Hjärnkollsambassadören och fil. dr i etnologi Jakob Wenzer 
Torsdag 17 augusti, 17.00‑19.00
Stora Teatern – Kristallfoajén

Hjärnkoll medierar, Göteborgs kulturkalas arrangerar, Kristallfoajén på Stora Teatern är platsen. Börjar kl. 17, slut senast kl. 19. Ta med farmor, kollegiet, husdjuren eller vad ni nu vill. Det är meningen att alla skall kunna ta del av det här. I övrigt kanske vi ses igen nån gång hörru, kanske rent av på denna plats, precis som förr! Kommer du ihåg det, då vi alltid brukade träffas här på Hypertunneln? Jag gör det knappt själv längre.

 

Lämna en kommentar